Dag 10 3 augustus 2011 Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Tanja - WaarBenJij.nu Dag 10 3 augustus 2011 Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Tanja - WaarBenJij.nu

Dag 10 3 augustus 2011 Kyoto

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

04 Augustus 2011 | Japan, Kyoto

Ik wilde in Japan graag naar een tea ceremony. Dat gaat van 20 euro naar 100 euro pp. Toch maar even op internet opgezocht wat het inhield. Handig hoor dat You tube. Besloten om het niet te doen. We weten nu wat het inhoudt en geloven het wel.

Hehe daar ben ik weer.We zijn een aantal dagen van intrnet afgesloten geweest. Net ongeveer een uur ruzie gehad met een Japans toetsenbord en nu eindelijk achter een andere computer kunnen gaan zitten. Tis ff anders dan ons toetsenbord maar dit gaat al beter dan dat andere k..ding.

Goed ff voor Babs, een theeceremony is een traditioneel geroer van groene thee in een kommetje. Dat duurt een uur en gedurende die tijd moet je evenwichtig kijken, luisteren en genieten. En das dan geen groene thee van een zakkie maar andere drap. Dat dus maar overgelaten aan al die andere toeristen.

Uhh wat hebben we verder deze dag gedaan. We zijn een shoppingmall binnengegaan. Er opende zich op een gegeven moment een schuifdeur en daar kwam me een hoop lawaai vandaan. Toch maar even gaan kijken. Bleek een of ander kans(loos)balletjes spel te zijn. Een hal met honderden machines naast elkaar met een Japanner erachter. Gokken of het leven er vanaf hing. Een lawaai niet meer normaal, daar ga je niet vrijwillig in blijven hangen. Ik stond werkelijk versteld van wat ik zag en hoorde. Ik vond het echt een onaangename omgeving. Zo onaangenaam dat ik er ff een foto van moest trekken, want dat doe je als toerist. Ik wil een foto nemen, zie ik ineens een zwaaiende Japanner in mijn lens. Kennelijk deed ik iets wat niet mocht.....klik.......leuke foto is het geworden. Ik werd nog net niet naar buiten gebonjourd, daarom maar zelf naar buiten gelopen. Ik was ff Dave kwijt. Die had dezelfde ervaring tijdens het trekken van een filmpje. Ook hij kon naar buiten maar besloot om vanaf de shoppingmall een filmpje te trekken. Ook daar waar ze niet blij mee en dus had ik een of andere Japanner in karate houding voor me neus staan. Rustig aan he, ik doe niets en mijn camera zit in mn tas. Hij weer naar binnen terwijl Dave zn filmpje veiligstelde. OK ook weer een ervaring rijker.

We liepen een straatje in met de ene na de andere delicatessenzaak. Wat kunnen die Japanners eten zeg. Ik heb het ene gekke na het andere gekke aan mijn neus voorbij zien komen. Van een inktvisje op een stokje tot crushed ijs. Van raar tot heerlijk.

De inktvislollie gelaten voor wat het was en gegaan voor het ijs. wat kan het leven toch heerlijk zijn.



  • 04 Augustus 2011 - 10:35

    Debbie:

    Hoi Tan en Dave,

    Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Kom bij mij maar een keer thee drinken,
    dan gooi ik er wel een ceremony tegen aan.

    Nog veel plezier.
    X Deb

  • 04 Augustus 2011 - 12:36

    Babs:

    Ja.. moet ik zelf google-en of ga je nog vertellen wat dat dan inhoud?
    Klinkt goed allemaal hoor, Tanja-san!

    Arigato voor je leuke verhalen en

    SAYONARA!

    X

  • 07 Augustus 2011 - 10:29

    Ilknur:

    Hoi, hoi,
    Ik ben er vandaag eindelijk voor gaan zitten. Je kent het wel. Dat dagelijkse sleur en voor je het weet vliegen de dagen voorbij. Dat geldt denk ik ook voor jullie. alle indrukken die je opmaakt en ziet. Ik ben zeer benieuwd naar de foto's. m.n. de foto's van de apen met dave. Ik zoek graag de verschillen weet je :)).
    Misschien dat we dat op onze volgende afspraak kunnen doen :)). Ik heb er in ieder geval zin in. Jullie nog veel plezier daar in sushiland. Ik weet zeker dat dat wel gaat lukken. Ik vind het wel erg stoer van je dat je ondanks het japanse alfabet toch nog zulke stukken geproduceerd krijgt en ook nog begrijpelijk en leesbaar is voor mij :))
    Voor het weer hoef je in ieder geval niet terug te komen. Het is bewolkt en jaaaaa, regen etc. etc. Echt hollands weer. Dussssss.
    In de tussentijd zijn wij nog een paar dagen in Parijs geweest. Wout wilde dat graag voor zijn verjaardag. Had dat ook al geboekt. Het weer was in ieder geval droog. Onderweg daar naartoe hadden we een gigantische regenbui. Toen zat er een in de auto te vloeken en te schelden en dat was ik niet. Afijn, uiteindelijk viel het mee en hebben we allemaal dingen gezien en gedaan wat we de vorige keer niet hadden gedaan. Weer wat anders. Dave is toch ook een deze dagen jarig? Als vast of alsnog gefeliciteerd. Vieren doen jullie lekker daar denk ik, op z'n japans. Hoe dat dan ook moge zijn. Genieten jullie daar nog ff van je laatste dagen vakantie en ik hoop jullie weer heelhuids (zonder zuigzoenen van een aap of zo) terug te zien aan deze kant van de wereld.

    Dikke kus en knuf van mij
    Ilknur

  • 09 Augustus 2011 - 04:03

    Tineke:

    Hoi Tan en Dave,
    Geniet er nog maar lekker van, want onweer bij 30 graden lijkt me toch wat aangenamer dan onweer bij 14 graden....
    De foto's hebben we in ieder geval dan nog te goed.
    Tot gauw vanuit een koel Breda.
    XXX Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tanja

Reizen, reizen en nog eens reizen...heerlijk

Actief sinds 20 Dec. 2008
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 33943

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 28 November 2015

Argentinie november 2015

11 Januari 2014 - 05 Februari 2014

Joyce en Tanja voor de derde keer in India 2014

25 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Japans avontuur

23 December 2010 - 07 Januari 2011

India december 2010; vierde reis India

01 Februari 2010 - 24 Februari 2010

India februari 2010; derde reis India

03 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Zuid India: tweede reis India

Landen bezocht: