Wat viel ons op in Japan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tanja - WaarBenJij.nu Wat viel ons op in Japan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tanja - WaarBenJij.nu

Wat viel ons op in Japan

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

14 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

* Het is er veilig en schoon.
* De Japanners zijn beleefd, eerlijk, gedisciplineerd en behulpzaam.
* Japan heeft een goede infrastructuur en betrouwbaar openbaar vervoer.
* De hygiënestandaard is erg hoog.
* Overal zijn gratis schone openbare toiletten.
* Er zijn op straat weinig prullenbakken maar wel bakken voor blikjes en petflesjes. En toch heel erg weinig rotzooi op straat.
* De Japanners spreken slecht Engels.
* Veel dingen zijn geautomatiseerd. Zelfs een toiletklep ging automatisch omhoog.
* In augustus is het in Japan bloedheet en erg vochtg.
* Japan is een zeer modern land maar ook traditioneel in normen, waarden en zeden.
* Japanners zijn niet allemaal klein.
* In Japan kun je niet overal pinnen met Maestro. Bij de postoffice en de supermarkt 7-eleven kun je goed terecht.
* Japanners zijn gek op hun huisdieren. Ze sjouwen ermee rond op hun armen. Poedels, Akita's en chiuaua...zucht sjiewawa's, zijn erg populair.
* Niemand kijkt ervan op als je met een mondkapje rondloopt.
* Japanners zijn dol op Manga, stripboeken.
* Japanners willen niet bruin worden. Ze beschermen hun blanke huid door met een paraplu in de zon op straat te lopen, een holyhobby mutsje op te zetten of een grote en dan bedoel ik echt een gezichtsbedekkende zonneklep te dragen.
Het scheelt dat ze het net niet allemaal tegelijkertijd doen. Die gekke mutsjes zijn het ergst en worden vooral door de ouderen gedragen.
* Het eten is lekker, maar op een gegeven moment was ik die terayaki (soy saus) beu. Geef mij maar de Europese of Indiase kost.

Het uiterlijk van de Japanse tieners viel ons op:
De meisjes:
* Vaak veel te hoge hakken en slecht passende schoenen. Vaak te groot en dat op hoge hakken.
* Het dragen van nepwimpers en veel te veel make up.
* Het dragen van rose blush op een witte huid. Het leken wel porseleinen popjes.
* Praten en giechelen met kinderlijke piepstemmetjes.
* Puntige lange nepnagels.
* Soms vreemde popperige kleding.
* Blond haar

De jongens:
* Moderne gedurfde " Tokyo hotel" kapsels.
* Blond haar.

Bovenal viel ons op dat Japan niet duur is. In elk geval niet duurder dan Nederland. Sommige zaken zijn duurder andere weer goedkoper.
Dagelijkse boodschappen in de supermarkt zijn duurder maar het openbaar vervoer is weer goedkoper.

Een klein overzicht van onze kosten:
Ticket Aeroflot 607 euro pp
Japan railwaypas 408 euro pp
Langparkeren Shiphol 101 euro
Gem per hotel/kamer 28 euro pp
Biertje 1.80 blik 500 ml
Cola 1.30 flesje 500 ml
Eten/lunch/diner 7-35 euro pp

Al met al heeft onze vakantie ons 2300 euro pp gekost met alle kosten erop en eraan. Dat krijg je bij een reisbureau niet voor elkaar. Daarmee vindt ik de kosten zeker geen reden om niet naar Japan af te reizen. Je praat wel over een verre bijzondere bestemming.
Wij vonden het de moeite waard.

Goed....de tekst zit erin. Nu de foto's nog.
Die komen een andere keer, ik heb nu familiaire verplichtingen.

• 15 Augustus 2011 - 10:24

Babs:

Jaja.. en ik maar wachten op de foto's... ;)
    Nu je de beschrijving geeft van het straatbeeld helemaal!!!

X!