Dag 16 9 augustus 2011 Hiroshima - Reisverslag uit Tokio, Japan van Tanja - WaarBenJij.nu Dag 16 9 augustus 2011 Hiroshima - Reisverslag uit Tokio, Japan van Tanja - WaarBenJij.nu

Dag 16 9 augustus 2011 Hiroshima

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

14 Augustus 2011 | Japan, Tokio

Mijn schatje is vandaag jarig.
Hij mocht dus bepalen wat we gingen doen. Maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik degene was die me ingelezen had en dus wist wat er allemaal te doen was.

Dus zijn we nog een keer naar het Peace Memorial Museum geweest. Daarna zijn we naar een Japans restaurant gegaan die bekend stond om een specialiteit uit Hiroshima; Okonomi Yaki. Gelukkig voor ons was het niet yaki maar erg lekker. We hebben zelfs in de rij gestaan om het restaurant binnen te komen. Ik kan me niet herinneren dat ik dit ooit gedaan heb voor een restaurant.
Het eenpansgerecht bestaat uit noodles met verschillende toppings bv garnalen met ei en groenten. Mjammie.

Na het eten ff shoppingstreet Hondori afgestruind om vervolgens met de streetcar en de ferry naar een eiland Miyajima te gaan. Miyajima staat bekend om zijn tamme reeën en een rode Tori in het water, de Itsukushima shrine. De laatste zou 1 van de 3 meest gefotografeerde objecten zijn in Japan.
We wilden ook met de kabelbaan op het eiland naar de hoogste top van Mt Misen, maar helaas voor ons was die in reparatie. De kabelbaan dan..

Net met de ferry aan gekomen, spotte wij onze eerste ree. Gewoon midden op straat. Na de eerste volgde de tweede, derde, vierde, moeder met kind etc etc. Inderdaad tam en erg nieuwsgierig want ze steken graag hun neus in andermans zaken, in dit geval tassen op zoek naar lekkere dingen.

Op het eiland was Dr Fish. Je kent het vast wel, die kleine knabbelende visjes aan je voeten. Dave stak zijn handen in het water en begon te lachen want die visjes knabbelden er vrolijk op los. Reden voor ons om onze voeten erin te steken.
Ik vond het eerst eng. Eenmaal de voeten erin, vonden ze mijn voeten het meest smakelijk. Ja er viel natuurlijk genoeg te halen en als je kunt kiezen uit twee paar mannenvoeten dan zou ik het ook wel weten =). Het grappige was, dat op het moment dat de voeten eruit werden gehaald, enkele visjes bleven hangen. Ze hadden zich helemaal vast gebeten en het was zo lekker dat ze niet meer los wilden laten hahaha.

Na dit avontuur een gedeelte van het eiland afgestruind. Dit gedeelte was echt afgestemd op de toeristen en zat vol met souvenirwinkels en (oester)restaurantjes. De oester is een andere specialiteit uit Hiroshima maar niet aan Dave en mij besteed.

De avond afgesloten in, hoe kan het ook anders, caffe Ponte.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tanja

Reizen, reizen en nog eens reizen...heerlijk

Actief sinds 20 Dec. 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 33917

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 28 November 2015

Argentinie november 2015

11 Januari 2014 - 05 Februari 2014

Joyce en Tanja voor de derde keer in India 2014

25 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Japans avontuur

23 December 2010 - 07 Januari 2011

India december 2010; vierde reis India

01 Februari 2010 - 24 Februari 2010

India februari 2010; derde reis India

03 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Zuid India: tweede reis India

Landen bezocht: