Dag 9 2 augustus 2011 Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Tanja - WaarBenJij.nu Dag 9 2 augustus 2011 Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Tanja - WaarBenJij.nu

Dag 9 2 augustus 2011 Kyoto

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

04 Augustus 2011 | Japan, Kyoto

Vandaag hebben we het noorden van Kyoto bezocht en zijn we naar Arashiyama gegaan. Ik wilde daar naar het monkeypark Iwatayama , de bamboogroves, de Jojokkaji tempel en de Togesu Kyo bridge over de Hozu River.

De laan van bamboo was erg indrukwekkend. Mooi spul hoor dat bamboo, alleen lastig in toom te houden, maarja dat ben ik ook zo op zn tijd.
Dave had het wel gehad met de tempels en dus besloten we naar apen te gaan kijken in het monkey park. Dat was echt lachen. Het is een afgezet gedeelte op een berg en dus moet je aardig klimmen om daar te komen waar de apen zich ophielden. En hoe kan het ook anders...tis het gedeelte waar je voer, appels en pindas, kunt kopen en aan de apen kunt geven. Dit overigens wel met de volgende ristricties. Apen niet aanhalen, vastpakken, optillen en aanstaren. Voeren alleen in een hut waarvan de ramen met tralies zijn afgeschermd. Aan den lijfe heb ik in India mogen ervaren hoe apen op voer reageren. Ik liep in India een keer tussen de apen met een zak pinda's. NOOIT DOEN. Ze trokken nog net niet de kleren van mijn lijf en om mezelf te beschermen, gooide ik de pinda's met verpakking en al richting de apen, ik was dus wel voorzichtig. Nou komt ie.
Dave zag slechts een leuk furry Japans aapje en vond het leuk om het handje van de aap vast te pakken als de aap het voer uit zijn hand pakte. Regel 1 niet vast pakken en regel 2 geef het voer in een open hand en niet tussen de vingers want ze rukken je vingers er zo af.
Dus Dave geeft het voer tussen de vingers en pakte vervolgens de hand van de aap op het moment als die het voer wilde pakken. Zomaar 2 regels geschonden en een lol dat ie had. Sommige apen vonden het niet erg om vastgepakt te worden maar weer andere waren very not amused en die reageerde met grote ogen en opgetrokken wenkbrauwen. Ik zou het niet nog een keer proberen, maar Dave wel. Aap nog bozer en Dave nog meer Lol. Temeer omdat Dave zag dat ik het helemaal niets vond. Zit je dadelijk bij de dokter met Dave die door een aap gebeten is, leg dat maar eens uit. Nee hoor dokter, hij kon het gewoon niet weten, apen die bijten? nooit van gehoord.
Toen lekker weer naar buiten. Blijkt Dave voer bij zich te hebben. Ach dat kan toch geen kwaad, ze doen niks....zucht.
De bewakers van het park lijken een rustige job te hebben, maar ik heb ze toch een paar keer heen en weer zien rennen om apen bij toeristen weg te jagen. De apen waren te dicht bij de toeristen of de toeristen hadden voer bij op plaatsen waar het niet mocht. Eigenlijk was het altijd gecombineerd. Ik zou doodmoe worden van die eigenwijze toeristen. Laat ze maar lekker een keer gebeten worden...
De apen zagen er inderdaad adoberable uit maar hebben kracht voor 10.

Verder erg genoten van de leuke spelende baby-aapjes. Zo grappig allemaal.
Ik heb een foto waarbij Dave in een hoek zit en in de andere zit een aap. Haha zoek de verschillen.
Het park was echt genieten geblazen.

Ik nam een foto van een aap maar die was het er totaal niet mee eens. Ik kwam achter mijn lens uit en hij keek boos naar me. Ik keek terug maar de wenkbrauwen gingen nog verder omhoog. Okay dit ging ik verliezen. Hoofd gebogen en weggekeken. Dat hielp. Toch fijn hoor die instructieborden.

Misschien iets voor het werk. hahahaha

Ik had s'avonds nog energie over en ben alleen naar Gion gegaan in de hoop een geisha te spotten. Rond de schemer is de grootste kans om ze te zien.
Anderhalf uur rondgestruind maar geen geisha gezien. Rond een uur of 2000 uur zijn Dave en ik gaan eten. We wilden langs het water gaan zitten. Keileuke restaurantjes maar je moest aan lage tafeltjes gaan zitten, lees je moet op je knieën zitten en daarbij was het eten er erg duur. Beide geen optie. Uiteindelijk in Gion in een Sushitent terecht gekomen en overheerlijk gegeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tanja

Reizen, reizen en nog eens reizen...heerlijk

Actief sinds 20 Dec. 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 33933

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 28 November 2015

Argentinie november 2015

11 Januari 2014 - 05 Februari 2014

Joyce en Tanja voor de derde keer in India 2014

25 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Japans avontuur

23 December 2010 - 07 Januari 2011

India december 2010; vierde reis India

01 Februari 2010 - 24 Februari 2010

India februari 2010; derde reis India

03 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Zuid India: tweede reis India

Landen bezocht: