Dag 7 31 juli 2011 Takayama - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Tanja - WaarBenJij.nu Dag 7 31 juli 2011 Takayama - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Tanja - WaarBenJij.nu

Dag 7 31 juli 2011 Takayama

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

03 Augustus 2011 | Japan, Kyoto

Vandaag zijn we naar Hida no Sato gegaan. Dat zijn oude boerderijen. Het is een soort park die inzicht geeft in het boerenleven. Het bleek een prachtig park te zijn. In de boerderijen zag je oude fotos. Op de een of andere manier vind ik die altijd erg interessant en heb van een aantal een foto genomen. Onder andere van een bruidje van weleer en een slee in de sneeuw. Tjee wat een hard leven moeten die boeren hebben gehad. Met dat warme weer bieden de boerenhuizen veel comfort maar met die kou? Ik wil het niet weten...
In de huizen werd continue vuur gestookt. Een om de constructie in stand te houden en om onder andere de insecten te weren. Nou dat laatste begreep ik een uur later.
Ik zat een ijsje te eten en zag wat geels op mijn benen. Raar maar ik negeerde het. Toen ik dat gele uit de hemel zag vallen, besloot ik toch maar een keer omhoog te kijken. Ik zat tegen een of andere keverkont aan te kijken. Het beest waar die kont bij hoorde was een gat van minimaal een cm doorsnee aan het maken in een houten balk. Daar wil je echt geen hele familie van in houten huis hebben. Dan kun je zo weer opnieuw een houten huis bouwen.

We waren benieuwd naar het weer. Er was namelijk erg slecht weer aangegeven. Regen met zwaar onweer. De gehele vakantie is het veelal bewolkt met een graad of 40. Kun je nagaan hoe warm het is zonder die wolken.

Rond een uur of 1400 uur begon het keihard te regenen. We hadden onze plutjes bij dus geen probleem. Het bleek een tropische regenbui te zijn. Even veel water om daarna weer de zon te laten schijnen.
Geen probleem voor Nederlanders die toch al wel wat water gewend zijn.

In de avonduren mezelf de tijd gegund om een hotel in Kyoto te zoeken. En een keileuk hostel gevonden vlakbij de geishawijk Gion, want dat was een van mijn voorwaarden.