Dag 7 31 juli 2011 Takayama - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Tanja - WaarBenJij.nu Dag 7 31 juli 2011 Takayama - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Tanja - WaarBenJij.nu

Dag 7 31 juli 2011 Takayama

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

03 Augustus 2011 | Japan, Kyoto

Vandaag zijn we naar Hida no Sato gegaan. Dat zijn oude boerderijen. Het is een soort park die inzicht geeft in het boerenleven. Het bleek een prachtig park te zijn. In de boerderijen zag je oude fotos. Op de een of andere manier vind ik die altijd erg interessant en heb van een aantal een foto genomen. Onder andere van een bruidje van weleer en een slee in de sneeuw. Tjee wat een hard leven moeten die boeren hebben gehad. Met dat warme weer bieden de boerenhuizen veel comfort maar met die kou? Ik wil het niet weten...
In de huizen werd continue vuur gestookt. Een om de constructie in stand te houden en om onder andere de insecten te weren. Nou dat laatste begreep ik een uur later.
Ik zat een ijsje te eten en zag wat geels op mijn benen. Raar maar ik negeerde het. Toen ik dat gele uit de hemel zag vallen, besloot ik toch maar een keer omhoog te kijken. Ik zat tegen een of andere keverkont aan te kijken. Het beest waar die kont bij hoorde was een gat van minimaal een cm doorsnee aan het maken in een houten balk. Daar wil je echt geen hele familie van in houten huis hebben. Dan kun je zo weer opnieuw een houten huis bouwen.

We waren benieuwd naar het weer. Er was namelijk erg slecht weer aangegeven. Regen met zwaar onweer. De gehele vakantie is het veelal bewolkt met een graad of 40. Kun je nagaan hoe warm het is zonder die wolken.

Rond een uur of 1400 uur begon het keihard te regenen. We hadden onze plutjes bij dus geen probleem. Het bleek een tropische regenbui te zijn. Even veel water om daarna weer de zon te laten schijnen.
Geen probleem voor Nederlanders die toch al wel wat water gewend zijn.

In de avonduren mezelf de tijd gegund om een hotel in Kyoto te zoeken. En een keileuk hostel gevonden vlakbij de geishawijk Gion, want dat was een van mijn voorwaarden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tanja

Reizen, reizen en nog eens reizen...heerlijk

Actief sinds 20 Dec. 2008
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 33931

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 28 November 2015

Argentinie november 2015

11 Januari 2014 - 05 Februari 2014

Joyce en Tanja voor de derde keer in India 2014

25 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Japans avontuur

23 December 2010 - 07 Januari 2011

India december 2010; vierde reis India

01 Februari 2010 - 24 Februari 2010

India februari 2010; derde reis India

03 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Zuid India: tweede reis India

Landen bezocht: