Dag 6 30 juli 2011 Takayama - Reisverslag uit Tokio, Japan van Tanja - WaarBenJij.nu Dag 6 30 juli 2011 Takayama - Reisverslag uit Tokio, Japan van Tanja - WaarBenJij.nu

Dag 6 30 juli 2011 Takayama

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

01 Augustus 2011 | Japan, Tokio

Om 0600 uur werd ik al wakker en ik kwam echt niet meer in slaap. Ik dacht even een ontbijtje te kunnen scoren maar moest toch nog even wachten, want het was toch nog wel erg vroeg. Ik struinde wat door de tempel en besloot de Kaidan Meguri te gaan doen. Dit betrof een donker pad onder de tempel. De bedoeling is dat je er achter komt dat licht niet van zelf sprekend is. In het donker ga je op zoek naar de sleutel tot het paradijs. Nou dat wilde ik wel proberen. Al gauw kwam ik erachter dat dit niet aan mij besteed was. Het pad bleek een smal donder tunneltje waar je kruipend doorheen moest. De gedachte aan raar gespuis en aardbevingen, maakte dat ik mijn poging staakte en terug ging naar het licht. Laten we eerlijk wezen. Ik heb het paradijs toch allang gevonden in Belgie hahaha

Goed jongens heel jammer maar ik stop met deze site bij te houden. In Takayama kwam ik er niet eens op, net ben ik een heel stuk tekst kwijt geraakt en fotos plaatsen lukt niet want met downloaden krijg ik ondersteuning van een Japanse tekst. Ik wil niet het risico lopen dat ik al mijn fotos kwijt raak. Dus ik werk mijn dagboek in nederland bij en plaats dan ook foto;s.
sorry maar tis net wat joyce schreef, het moet werken want anders -----varkenssnoet~~~~grrrrrrrr

Tis nu 3 augusus en ik zit in Kyoto en aangezien het bloed kruipt waar het niet gaan kan, besloot ik toch een poging te wagen om verder te werken aan deze site.

Okay dan, even een opmerking dat het erg jammer is om te lezen dat onze zeer welopgevoede kattenkinderen eten zouden hebben gejat. Dat kan gewoon niet waar zijn. maar heel realistisch gezien, denk ik dat de dader rondloopt in een kort rood jasje met pluimpjes aan zijn oren. hahhaha herkenbaar hoor.

Terug naar Takayama:
S middags zijn we San machi suji onveilig gaan maken. Een omgeving bekend om zijn sake brouwerijen en oude huizen. Toen ik de oude straatjes zag, moest ik meteen denken aan "life as a geisha". Prachtig authentiek met vele oude winkeltjes.

Ik wilde een samurai huis gaan bekijken en het is gelukt. Met alle prachtige shogun verhalen in gedachten was ik erg opgetogen. Nou das nu wel ff anders. Het kostte ongeveer 2 euro per minuut om het huis te zien. Oftewel we zijn 5 minuten binnen geweest voor 5 euro per persoon en er was werkelijk geen zak aan. Alles stond in het Japans aangegeven dus we wisten totaal niet waar we naar aan het kijken waren. Dan maar die film met Tom Cruise bekijken, die snapte ik tenminste wel. We zijn ons verdriet gaan verdrinken in een sake brouwerj. Dat lukte trouwens erg goed. Het begon erg onschuldig toen we bij een proeverij uitkwamen. Drie vingerdopjes sake en een ontmoeting met 3 Japanse meiden verder, bevonden we ons in een andere sake brouwerij met diezelfde meiden en met een glas sake voor de neus. Erg gezellig allemaal. Een van de meisjes vroeg mij wat ons aantrok in Japan. Elk voorbeeld wat ik noemde pakte zij op als een compliment, wat natuurlijk ook zo was. Ze maakte een buiging met haar hoofd en vouwde haar handen in een "bidstand" en zei daarbij "arigato!....". Dat nodigde natuurlijk uit om dingen te blijven noemen, maar dat zou niet netjes zijn geweest. Zo schatig en beleefd....

Harry scary Dave wilde zijn haren kort hebben...whauw daar gaat weer een dag, dacht ik, maar hij beperkte zich tot zijn haren op zijn hoofd. De kapper waar we terecht kwamen was helemaal geweldig. Een authentiek zaakje met een krul machine van 60 jaar oud. Ik denk dat de kapper de eerste eigenaar was =)).
Na deze leuke ervaring besloten we geld te gaan pinnen. Tjeetje wat een onderneming was dat zeg. Anderhalf uur later vonden we eindelijk een ATM die onze kaart aanvaarde. Welkom to Japan. Gelukkig was het maar 40 graden.... en loopt Dave erg graag hahahaha nou ik had er ook schoon genoeg van hoor.

We hebben een walking course gedaan van 5.5 kilometer. Jaha jullie lezen dit goed. We kwamen op erg leuke plekjes. Onder andere op historische begraafplaatsen, tempels en mooie vergezichten.

Vroeg naar bed gegaan want deze Takayama tweedaagse met 40 graden slurpt de energie uit je lijf.



  • 01 Augustus 2011 - 14:15

    Babs:

    Held.. Haha.. En je bedoeld natuurlijk dat het Paradijs in jezelf zit hè ...
    En een beetje in Dave ;)
    Tot gauw, genieten daar!!!!!
    Kus!

  • 01 Augustus 2011 - 17:14

    Ruud En Karin:

    Natuurlijk vind Tanja het paradijs bij DDDAAVEE in Belgie. De lieve poesjes hebben de eerste kippenbout uit de kom op het aanrecht gejat. je kan beter de leeuwen in Artis voeren dan die gekke katten in Ravels,wat is het toch een circus als die dieren vinden dat het tijd is om te eten. Verder alles goed vaandaag mooi weer en morgen ook nog dan regen dan weer koud. Ik moest van je vader zeggen dat de tuin voor en achter helemaal in orde is.Verder geen nieuws de groetjes en pas op Pap en Mam.

  • 02 Augustus 2011 - 13:52

    Joyce S:

    Nou ik heb genoten van je....ehh....foto....
    haha nou de straat ziet er brandschoon uit jammer dat de
    treinpassagiers dat niet zijn...

    En wat goed dat je een keer op tijd bedacht om toch maar terug te gaan...
    gelukkig hoefde ze niet de hele tempel te ontmantelen om bij je te komen
    omdat je ergens vast geraakt was.

    Veel plezier nog!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tanja

Reizen, reizen en nog eens reizen...heerlijk

Actief sinds 20 Dec. 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 33923

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 28 November 2015

Argentinie november 2015

11 Januari 2014 - 05 Februari 2014

Joyce en Tanja voor de derde keer in India 2014

25 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Japans avontuur

23 December 2010 - 07 Januari 2011

India december 2010; vierde reis India

01 Februari 2010 - 24 Februari 2010

India februari 2010; derde reis India

03 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Zuid India: tweede reis India

Landen bezocht: