Dag 5 29 juli 2011 Takayama - Reisverslag uit Tokio, Japan van Tanja - WaarBenJij.nu Dag 5 29 juli 2011 Takayama - Reisverslag uit Tokio, Japan van Tanja - WaarBenJij.nu

Dag 5 29 juli 2011 Takayama

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

01 Augustus 2011 | Japan, Tokio

Konichiwa

Vandaag vertrokken vanuit Tokyo om via Nagoya naar Takayama te reizen. We zullen vandaag voor de eerste keer met de shinkansen Hakiri reizen. Dit is de op een na snelste trein in Japan. En tjeetje wat was ie snel. De shinkansen ziet er trouwens supergaaf uit. Je reist comfortabel naar je eindbestemming. We hadden m trouwens bijna gemist. Een slecht Engels sprekende Japanner die aan ons uitlegde dat we op perron 19 moeten zijn klonk in onze oren dat we op perron17 moesten zijn. We hadden nog 8 minuten om uit te zoek waar we wel moesten zijn. Het is gelukt maar wat een gehaast met een backback.

Rustig achteroverleundend zagen we een reis van 2 uur tegemoet. Lekker genietend van het comfort, kreeg Dave een minder leuke buurman. Hij had iets ranzigs te eten bij zich maar besloot na zijn maal er eens lekker op los te dabben. Hij had een of andere huidziekte wat kennelijk een ernstige jeuk voorbracht. Al krabbend en dabbend zat hij naast Dave. Ik kreeg er gewoon de slappe lach van. Fijn voor Dave ruimde hij wel alles op, want wat los kwam van zijn huid, at hij op....do i have te say more.

Eenmaal Tokyo uit, wordt het steeds groener en begint de zon feller te schijnen.
Vanuit Nagoya hadden we nog een treinreis te gaan van iets meer dan 2 uur, die overigens ook heel goed te doen viel.

In Takayama verbleven wij in een temple lodging; Hida Takayama Temple Inn Zenko-ji.
Onze gastvrouw sprak Engels maar je moest vooral goed luisteren om haar uitleg te kunnen volgen. Blijft lastig dat Japans. Maar ook hier weer supervriendelijke mensen die ons zeer gastvrij ontvingen.

Dave vroeg zich af of je kon onderhandelen over de hotelprijs. Nou dat bleek te kunnen, maar we mochten dan niet de arco veel gebruiken. Nou wat mij betreft geen probleem. De kamer had wat weg van een Ryokan. We sliepen op tatamimatten en een futonbed. Echt Japans dus. Nu weet ik dus dat dit een tatamikamer was.

Redelijk op tijd naar bed gegaan. We waren versleten.

• 01 Augustus 2011 - 14:17

Babs:

Gatverdamme!! IEUW!
    Laat maar zitten die brinta morgenvroeg.. jassus!

X

• 09 Oktober 2012 - 22:44

H.van Wattingen:

Beste Tanja,

Ik las in je reisverslag dat je in TAKAYAMA TEMPLE INN ZENKO-Ji hebt gelogeerd.

Wij willen op 14 en 15 april hier twee nachten doorbrengen tijdens het festival .

Wij wilde eigenlijk 1 nacht maar minimaal 2 is verplicht .

Ze vragen een donnatie van 40 euro pppn .

Omdat wij geen ervaring hebben met logere in een Temple wil ik je graag om wat meer
    informatie vragen .
    Ben je tijdens het verblijf verplicht aan allerlei dingen mee te doen .
    Wij willen namelijk deze dagen gebruiken voor bezoek aan het festival en wel vrij zijn.

Met vriendelijke groet,

Hans