Baga en Panaji 8 en 9 februari 2010 - Reisverslag uit Anjuna, India van Tanja - WaarBenJij.nu Baga en Panaji 8 en 9 februari 2010 - Reisverslag uit Anjuna, India van Tanja - WaarBenJij.nu

Baga en Panaji 8 en 9 februari 2010

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

10 Februari 2010 | India, Anjuna

8 februari naar Baga beach gegaan. Zag er totaal anders uit dan vorig jaar. Vorig jaar leek het op costa del sol. Nu ook maar dan in het kwadraat. Totaal geen relaxte sfeer, maar keiharde concurentie om je op een bedje te krijgen. Voor de eerste keer in dertien jaar tijd, bleef Dave maar lopen. Niet bij te houden. Toegegeven hij zocht het leukste stukje strand op...kilometers bij onze scooter vandaan ;)

We lieten ons verleiden tot de aankoop van twee oranje kussensloopjes en sloten de dag af met een overheerlijke maaltijd in shining star beachshack. Echt voor herhaling vatbaar.

Omdat we onze trouwe viervoeters ook wat wilden geven, kochten we onder andere kauwstaafjes. Sommige willen ze niet eens, terwijl andere vrolijk kwispelend met een staafje tussen de rotzooi gingen liggen. De dieren zien er in Goa overigens goed uit, met hier en daar een uitzondering. In Goa is een dierenfoundation aan het werk en dat is duidelijk te zien. Veel dieren zijn gecastreerd wat te zien is aan het merkteken, een snipje uit hun oor.

9 februari naar Panaji gereden. Leuk voor een keer. Enkele wijken lijken op Cochin met de Portugese bouw.
Onze eerste slechte ervaringen deden we hier op.Corrupte politie en een ventje wat ons 5 rs afhandig wilde maken. En da mag niet.

De corrupte politie agent gaf ons een stopteken en wilde ons een bekeuring geven voor het rijden zonder helm en het niet bij hebben van een rijbewijs. Kennelijk had hij een bepaald budget voor ogen want een andere toerist werd tegelijker tijd gestopt en moest 100 rs (ong 1.5 euro) afrekenen voor het niet dragen van de helm. Een helm in India? Een tweede agent zei dat het niet bij hebben van het rijbewijs minimaal 450 rs zou kosten.
Het kostte enige moeite en "professionele" overtuigingskracht, om ons met een waarschuwing er van af te laten komen. Hij zei nog wel dat we veel geluk hadden en problemen konden verwachten met andere politiemensen.

100 meter verder stond de trafficpolice die nog niet naar ons keek al had je het graag.

Sommige raken zichzelf helemaal kwijt in Goa. Dave niet. Die raakt alleen de scootersleutel kwijt. Best onhandig, maar zoals met alles in India is er alles te koop en is er voor alles een oplossing.
Dus ook voor dit probleem.Een paar roepie verder, staat er een andere scooter voor de deur en wordt er gewoon ff snel een sleuteltje bijgemaakt.

• 10 Februari 2010 - 10:06

Babs:

Hey daar!

Dat klinkt allemaal hélemáál niet slecht! Geweldig!!!
    En wat een supergave foto's! Ik ben bezig met een foto-cursus digitale fotografie, dus kijk nu nèt ff anders dan een paar weken geleden naar foto's.. maar wàt zijn ze gaaf! Je hebt echt talent hoor!!!!
    Heel veel plezier nog daar, blijf schrijven, het is echt heel leuk om te lezen!
    En zag ik jou nou in een jurkje (het moet nie gekker worden ;), maar staat je super hoor :D)

X Babs

• 10 Februari 2010 - 16:42

Joyce :

He eindelijk een berichtje!
    Zat al bijna elke dag even te kijken!
    Klinkt goed en herkenbaar!
    Wat heb ik zin in India!
    Veel plezier!

Dikke X