Anjuna en Vagator 10 en 11 februari 2010 - Reisverslag uit Anjuna, India van Tanja - WaarBenJij.nu Anjuna en Vagator 10 en 11 februari 2010 - Reisverslag uit Anjuna, India van Tanja - WaarBenJij.nu

Anjuna en Vagator 10 en 11 februari 2010

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

14 Februari 2010 | India, Anjuna

10 februari was de fleamarket in Anjuna. Met een volle dikke portemonne en veel koopzin, stroopten we de markt af.
Onze nieuwe " treasures" waren een geweldig Ganesh beeld, een Diesel tas en kleine troepjes. Het Ganeshbeeld werd door ons naar beneden gepingeld van 4500 rs naar 1300 rs. (1 rs = 60.3 eurocent).

Traditiegetrouw liepen we een paar keer weg. Kregen zelfs bijstand van de martkkoopman ernaast. Dave snapt niets van mijn voorliefde voor deze olifant, maar heeft beloofd dat ie een mooie plaats in de woonkamer krijgt. Dus vrienden, geen grapjes maken over deze statue als je bij ons op bezoek komt, want dat betekent met pek en veren het dorp uit ;)

Met onze aankoopjes dompelden wij ons in de psychedellic sfeer van de Looda bar aan het Anjuna strand. Er trad een geweldige band "Kundulini Airport" op. Althans... ik vond het geweldig en moest gewoon alle CD's hebben. Het is een Indiase pingel pengel trance band. Uitleg over deze liefde van mij kant, kan ik niet geven. Dave offerde zich weer uren op om mij dit gepengel te gunnen. Met de CD's gaan we het thuis gewoon nog een keer over doen. Volgens Dave jaagt de muziek iedereen weg, nou en dat kan soms best handig zijn.

11 februari hebben we doorgebracht aan Vagator beach en hebben we ons weer van alles aan laten smeren; een pedicure voor Dave en een eplilatie voor Tanja. Dat haar blijft maar groeien op die benen.

Daarna zijn we een biertje gaan drinken in Chapora. Ook zo'n rare voorliefde van Tanja. Ook hier weer een vreemde sfeer met veel vreemde vogels aan de grond. Veel longstayers die of dronken zijn en/of sky high vliegen en dan heb ik het nog niet eens over de manier hoe ze gekleed zijn. Sommige lopen scheldend rond en weer anderen hangen bij elkaar op een terrasje, wat er dan weer uitziet als een samenscholing op het IJ. Ik kom dan echt niet meer bij van het lachen. Geweldig net een film.
Eenmaal de bekendheid dat wij Nederlanders waren, kwam al gauw de vraag of wij XTC bij ons hadden ;(
Dat was het punt om weer naar de "normale" wereld te scooteren en deze slechte scene uit starwars achter ons te laten. Maar niet voordat Dave een dronken tandloze hippieoma uit het jaar 1930 uitmaakte voor Stupid Cow toen ze zich op onbeschofte wijze met onze bestelling ging bemoeien.
Ik dacht...oh..nu gaat ie los en blijkt iedereen in dit dorp te beschikken over geheime wapens. Niets was minder waar. Iedereen volgde de scene en deed wat ie ervoor deed. Uhhh niets, zuipen, wazig zijn........