Palolem en Agonda 19 en 20 februari - Reisverslag uit New Delhi, India van Tanja - WaarBenJij.nu Palolem en Agonda 19 en 20 februari - Reisverslag uit New Delhi, India van Tanja - WaarBenJij.nu

Palolem en Agonda 19 en 20 februari

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

21 Februari 2010 | India, New Delhi

We zitten nu al een paar dagen in Palolem. De Lonely Planet spreekt over een pitoresque strand, maar dat gaat geheel aan mijn verbeelding voorbij. Het is er druk, de beachschacks staan schouder aan schouder en s'avonds gaat het vuurwerk de lucht in. De mensen zijn echter supervriendelijk en het eten is er goed en veilig. Ondanks de lassi's, ijsblokjes en curd's nog geen enkele keer ziek geworden en dat is uniek te noemen in India. De dreamcatcher, waar onze hut is, is echt een dreamcatcher. Het is er mooi, schoon en de staff is vriendelijk en servicegericht. Iedere dag is het weer volop genieten.

Gisteren hebben we een scooter gehuurd en hebben wij de omgeving verkend. We kwam uiteindelijk uit bij Agondabeach en werden tijdens de lunch getrakkeerd op een prachtig schouwspel van spelende dolfijnen.

Agondabeach is wat je noemt een prachtig strand. Geen verkopens, weinig toeristen en hier en daar een beachshack. De schilpadden weten het strand ook te vinden en leggen hier hun eieren.

Gelukkig voor ons wisten de dolfijnen Agondabeach ook te vinden. We hebben lang genoten van het schouwspel. Een hele school met dolfijnen sprongen het water in en uit. Je hoefde geen enkele moeite te doen om ze te kunnen spotten. Een toerist dacht wel eens even met deze prachtige dieren te kunnen gaan zemmen. Helaas voor ons, merkten ze dat natuurlijk en gingen verder van het strand af hun kunsten vertonen. Die vent het water weer uit, diertjes weer dichter bij, hup die vent het water weer in.....zucht... uiteindelijk gaf hij het maar op en liet hij ze met rust, zodat wij eindelijk een keer van het schouwspel konden genieten.

Onze laatste dagen brengen we luierend door. Misschien dat we vanavond een boottripje op de rivier gaan doen om onze geverderde vriendjes te gaan spotten. Vooral de kingfisher is erg mooi maar niet groter dan een duim. Probeer dat maar eens voor je camera te krijgen. Gelukkig heeft de natuur hem een gekleurd vederpak van felblauw, oranje en geel meegegeven.

Nog een paar dagen te gaan en dan hup de sneeuw weer in. De val van het kabinet is ook hier inmiddels doorgedrongen. Dave leest op internet de krant en ik hou me met andere belangrijke zaken bezig zoals het bijhouden van dit dagboek.

We hebben een fantastische vakantie achter de rug. Nog drie dagen te gaan en dan terug naar onze eigen furry's ;)